HTML

humanrobot

Vélemények, ismeretek, hitek a tanítás, fejlesztés, képzés világából.

friss

  • Odafigyelátor: de jó, hogy ezek a dolgok így megfogalmazódnak, tudatosulnak. jó lenne, ha minél többen tudnánk mo... (2012.01.19. 14:31) Kreativitás minden munkakörben?
  • szergejsztahanov: @coworking: szia! ha érdekelnek ezek a témák, várunk a blogunkon! Most például ezzel a cikkel: the... (2011.12.15. 09:58) COworking
  • szúnyog69: nem adom ingyen magam:) themostwanted.blog.hu/2011/12/14/soha_ne_add_ingyen_magad (2011.12.15. 09:56) Ma mit fogsz másképp csinálni?
  • R.Andi: Én úgy gondolom, hogy a vezetés olyan, mint a gyermeknevelés. A vezető az „édesanya” a beosztottai... (2011.12.15. 09:16) Delegálsz vagy csinálod?
  • Állás hol?: Tehát ha jól értelmezem a tanulságot ebből az interjú részletből, akkor minden egyéni vállalkozó ,... (2011.11.02. 10:16) Vezető vagy tulajdonos

„Újra megtalálni a munkában az örömet”

2011.01.06. 12:21 humanrobot

A válság hatása a brandépítésre

Az idei BrandFestival a New Economy jegyében zajlik. Kevés puccparádé, annál több értelmes tartalom és megosztó megszólalás. A humanrobot cikk címe a „költségvetés” workshop moderátorától, Spielmann Katalintól származik.

A BrandFestival idén is a reklám, a költségvetés, az innováció, az ügynökségek és az ügyfelek közötti együttműködés világáról szól, csak éppen új megközelítésből. A new economy – a humanrobot értelmezésében – a szervezők szerint a válság elkerülhetetlen tisztítótüzét jelenti. Nem csak a reklámozás módját és színterét kell átgondolnia megrendelőnek és reklámkészítőnek (brandépítő cégnek) egyaránt, de a munkához, a munkavállalókhoz, a működéssel kapcsolatos felelősségvállaláshoz, valamint az emberekhez való viszonyát is.



Van, akinek ez sikerül. Így például a kanadai Alexander Pasininek (Sid Lee tengerentúli partner), aki reklám- és médiamegoldásaiban a legújabb utakat keresi, elegendő a Montreal városát egy stop motion filmben promotáló videóra gondolnunk.



És persze vannak szereplők, akik számára megmaradt bullshitnek az új média, így a facebook használata is. A párizsi McCann Erickson (előadó: David Revah) a hiperelegáns Nespressót George Clooneyval tolja. Nincsen ezzel semmi baj, Revah állítása igaz: sikerült a csavar, amennyiben a reklámspotokban maga a termék a sztár, nem pedig a színész. Olyannyira nem, hogy a film szánakozást akar ébreszteni a nézőben, miszerint a Nespresso üzletbe beszédülő unatkozó dámák szegény George-ot nem ismerik fel, hanem egyszerű eladónak tekintik. Jaj! Rossz dolog lenne a bolt eladójának lenni? Amolyan harmadrangúság? Akkor ki az aki értékesíti az egyébként tényleg kiváló kávét?



Eggyel közelebb lépve a munka világához, a költségvetés tematika sok fontos gondolatot hozott a felszínre. Rózsa Iván (Sanofi Aventis, kommunikációs vezető) plasztikusan ecsetelte a mindennapokat: bár a cég kreativitást vár, sőt követel, a kommunikációsoknak egyszerre kell megfelelniük a vezetői elvárásoknak és igazodniuk a cég stratégiájához. „Aztán este hazaesel fáradtan, akkor hogyan legyél kreatív? Sebaj, mondják, majd megoldja a kreatív ügynökség. De ott is ez a helyzet! Ha a válság miatt kidobják az embereim negyedét, nagyon nehéz kreatívnak lennem”.

A szervezetek közötti együttműködés jellegzetességeit vázolja Peleskey Zsuzsa (Raiffeisen Bank), amikor rávilágít arra, hogy lehetetlen a megrendelőnek tíz ügynökséggel együttdolgoznia, mindegyiknek külön briefet adnia. Ehelyett célravezető lenne, ha a kreatív vagy reklámügynökségek között lenne egy koordinátor, amelyik aztán összeszervezi a feladatokat. Ugyanakkor Papp László Dávid (Comforce) szerint az együttműködés hiányának hátterében az érdekkülönbségek állnak. Így aztán lehetetlen megfelelő médiamixet létrehozni, azaz egy cégnek a kívánt arányban megjelennie a tévéképernyőn, az interneten vagy a lángossütő oldalán. Ez a helyzet pedig a rendelkezésre álló költségvetés rovására megy, akár további elbocsátások alapja lehet. (Nyilván inkább a hierarchia aljáról – ez már a humanrobot véleménye.) William Feder szerint a költségvetés mindig megmutatja, mit engedhetünk meg magunknak. Aztán mégis megengedjük – teszi hozzá.